محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر بر همه آزادگان تسلیت باد

السلام علی الحسین

و علی علی بن الحسین

و علی اولاد الحسین

و علی اصحاب الحسین






ادامه مطلب ...

ندای الغدیر




تا طنین افکند در گیتی ندای الغدیر



گشت بانگ حق طنین افکن ز نای الغدیر

شور حق افتاد در اقطار عالم، آشکار



حق بلند آوازه شد باز از ندای الغدیر

ادامه مطلب ...

ادیان و مذاهب در کشور میانمار


? چو امین او

سرزمین طلایی

جمهوری سوسیالیستی متحده برمه(میانمار)، با ?????? کیلومتر مربع وسعت، در منطقه جنوب شرق آسیا واقع است. این کشور از مشرق با هندوستان و بنگلاش و از جنوب غربی با جمهوری خلق چین هم‌مرز و نیز دارای ساحلی طولانی در خلیج بنگال و دریای آندمان است.?

برمه در عرض جغرافیایی ?? تا ?? درجه شمالی و طول جغرافیایی ?? تا ??? درجه شرقی قرار دارد. طول خاک آن از شمال به طرف جنوب ???? کیلومتر و عرض آن از شرق به غرب در پهنترین قسمتها ??? کیلومتر است.


ادامه مطلب ...

آخرین حجّ و ماجرای غدیر



سال دهم هجرت فرا رسید، در حقیقت این سال، سال وداع پیامبر و سال نتیجه گیری و تعیین رهبر و جانشین و سال کامل شدن دین و سال اتمام حجّت بود، پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ با زحمات شبانه روزی و طاقت فرسای خود، بار مسؤولیت بزرگ رسالتش را به پایان رساند و به بهترین وجه موفق گردید، زمینه پیروزی اسلام را در جهان ایجاد نماید و سرتاسر جزیره العرب تحت پرچم اسلام در آمد و می‎رفت که انقلاب اسلامی از مرزها صادر گردد و جهان گیر شود. اینک به طور فشرده نظری به ماجرای «حجّه الوداع» و «غدیر» می‎افکنیم:

پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در سال دهم هجرت از طرف خدا مأمور شد که شخصاً در مراسم حجّ شرکت کند و آن چه از احکام حجّ و هدف از حجّ هست به مردم ابلاغ نماید، و پیرایه‎ها را از این عبادت سیاسی ـ عبادی دور سازد، و اعلام شد که آخرین حجّ (و آخرین سال عمر) پیامبر است، مردم از اطراف و اکناف در حجّ آن سال شرکت کردند، علی ـ علیه السلام ـ که به یمن رفته بود، با 34 قربانی و جزیه‎ای که از مردم نجران گرفته بود، به پیامبر پیوست، در مدینه و طول راه، هفتاد هزار مسلمان به پیامبر پیوستند، و در مکّه بیش از صد هزار مسلمان، اجتماع کرده و حجّ را با

ادامه مطلب ...